Din Ciclul: Calator Pe Taramul Pierzaniei: Ce bonus se mai da pe la ardeleni in afara de masini


    Tocat la cap fiind de unul din nepotii mei sa mergem in fieful samsarilor de masini din ARAD sa cumpere o skoda fabia proaspat adusa de lumea de Dincolo, am purces la drum si dupa o noapte istovitoare pe soselele Romaniei am ajuns cu ochii mijiti de dihor tocmai cand se crapa de ziua in Orasul Fagaduintei. Tot drumul am repetat obsesiv daca a vorbit cu omul si daca stie ca venim si raspunsul nepotului era ca ne asteapta si sa-l sunam cand ajungem la ARAD ca ne ghideaza el. Intreb o vita cu botul tuguiat ce sprijinea un refugiu de tramvai unde-i Targul si el ma intreaba: Care? Targul de masini, obisnuit fiind cu sloganul ca Autovitul e cel mai mare Targ auto din Estul Europei. Nu jignesc oamenii dar era singurul care se afla la ora aia pe strada beat mort. Astia la Arad traiesc mult ca Moartea vine cu un tramvai tras de melci ce-si incepe traseul sa nu exagerez cu 10-15km inainte de oras si opreste statie de statie. Cred ca mai lungi decat galaxia Calea Lacteelui.
    Evident ca targul se afla la iesirea din oras opusa, meritul Wazeului fiind acela ca nu stie si care targ. Sun samsarul si constat ca are telefonul inchis, cine munceste se scoala tarziu la Arad, cine nu, se pisa la Mac Donald, deschide codul budei cu seria bonului fiscal, ih ce mizerie sa mai pretinzi a fi partas la loteria bonurilor, apoi proaspat eliberat si curatat pe dinauntru si afara, merge la Oracolul din Delphi sa i se citeasca in palma, adica pe strada cu Politia si apeleaza la doamnele de la birourile de dactilografiat asezate strategic de-a lungul strazii in cauza viza-vis de stabilimentul Inmatriculari pentru ponturi cu masini de vanzare.
Damele fumau din cot afara pe strada aidoma suratelor lor din Amsterdam, cugetam si intram la ultima cladire pe colt pe principiul: Astea sunt mai vexate ca au vazut multe la viata lor si au tinut in mana destule.
Sarut mana doamnelor si domnisoarelor, imi incep eu discursul de Bucurestean rapid, scuze de deranj, am nevoie de ajutor, am vorbit cu cineva sa vedem o masina si nu raspunde la telefon, ne ajutati? asta-i numarul in cauza si-i arat telefonul! Am mers pe principiul simplu: Oras mic toata lumea cunoaste pe toata lumea si femeile cum au experienta si imaginatie mai bogata ca barbatii, sigur faci treaba cu ele...
    Se apropie de noi o doamna blonda strident machiata ce contrazicea principiul: buna a fost ieri azi e cam parguita, maine cade fleosc din copac si ne improasca pe toti cu seva, cu mers suav si o blana in jurul gatului ca o actrita de teatru western ce avea biroul central si mai avansat, posibil sefa stabilimentului, trecuta de prima tinerete dar bine impanata in pantalonii albi-Camel Toe(sic traducerea ca mai citeste si altcineva minor pe aici) si cu o bluza ce avea nasturii intinsi la maxim, noroc ca avea buzunare stanga dreapta, cerceteaza telefonul si murmura: asta-i Ioji de la Sebis, pune mana pe telefonul de pe birou si cu degetele gratioase cu unghii lungi si pictate butoneaza I-phoneul si incepe o conversatie in a2a limba romaneasca de rezerva cu interlocutorul nostru neserios. Nu o sa aflam niciodata ce s-a discutat dar ne-a zis ca masina se afla in targul dupa Molul vechi si daca ne intereseaza ne da adresa exacta. Nepotul meu in semn de respect fata de personalul feminin aflat de fata a iesit afara sa-i spuna vestea mamei la telefon.
    Batrina hoasca cum il vede pe copil afara imi zice: frumusel baiatul tau, cam de tanar l-ai facut........: Nu l-am facut de tanar, e nepotul meu de sora, ihi zice cucoana, cam ce masina cauti si-n ce bani? nu vrei o Agila din 2006 pe benzina? Ti-o dau si pe nepoata-mea in banii astia ca-i recent adusa din Spania, fara lovituri ascunse in dos sau fata ca tot vrea sa mearga la Bucuresti la Facultate.Ce zici vrei sa vezi marfa?Nu sunt fan Opel zic eu, moment in care intra si nepotul pe usa inapoi, ce sabie a lui Damocles trecuse peste capul lui.Dar zic eu uitati cum facem, ne ducem sa vedem masina in targ si daca ne place ne ajutati cu actele, traducerile si numerele rosii?
Sigur batem palma zice dama si-mi strecura in palma o carte de vizita in palma, avem cazare si servire la Moneasa asta in cazul in care zaboviti mai mult si nu iese Fiscalul din prima, am avut impresia ca ating un peste unsuros, pardon cum o fi sa atingi o Stiuca Batrina dar scopul scuza mijloacele.
Rezumat: am luat skoda Fabia si nu am fost dezamagiti, totul s-a rezolvat cu bine, samsarul a raspuns la telefon ca prin farmec, actele s-au rezolvat imediat cum ni s-a promis si evident ca acum avem un consultant de inmatriculari si o prietena la Arad.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Pantalonii lui Haplea

Arta de a merge mai departe

Cainele ce a baut prea multa cafea!