Aventuri cu Vechea Bicicleta Pegas Practic pliantă


        Am regăsit in garajul sora-mii si rascumparat cu un angajament de a o insoti la IKEEA timp de 4 weekenduri: vechiul meu Pegas Practic rosu 427 pliant fabricat bine de uzina Pegas, acum mai mult de 30ani și pe care l-am asamblat piesa cu piesa chiulind de la liceu sa ma duc in centru, sa-mi cumpăr piese sa o finalizez. Cadrul roșu a costat 250lei, furca roșie 75lei și multe altele incepand cu primavara lui 1988. In toamna anului 1988 am dat tura aniversara pe stadionul 23August, mai concret galeata 23August chiar in data de 23August la sfarsitul festivitatilor. Atunci am întâlnit prima posesoare de bicicleta la fel de roșie si identica ca a mea, pedala in dusmanie singura si mai apostrofa cate un indraznet ce incerca sa o abordeze timid numai cu prezenta alaturi pe alta bicla mai empirica. La un moment dat neatentia si-a spus cuvantul si a cazut....eu dintr-un imbold am oprit si am intrebat-o: Esti bine? Era frumoasa si furioasa, da-o naibii, mi-a tras o privire interzisa plina de recunostinta in sens negativ, ochii ei caprui inchis sagetau si aruncau fulgere dar nu impresionau un amator de senzatii tari ca mine si muscat de caine in acel an de 2 ori datorita naravului de biciclist....Avea parul negru si ondulat un pic mai mult deranjat, chiar ciufulita de la cazatura, iar prima miscare plina de senzualitate a fost sa-l prinda intr-o forma organizata....Nu mi-a raspuns, pur si simplu a ridicat bicicleta, a indreptat ghidonul si a plecat pedaland in continuare. Femeile au o mare calitate: De mici in cazul in care nu au audienta dorita, isi manifesta spiritul teatral in sensul: Nu am nevoie de ajutorul nimanui si in special de tine tipule ce ma privesti..... Timpul a trecut iar zilele trecute fiind cald am scos vechiul Pegas din garaj și am dat o tura de Arena Naționala. Bicicleta tehnic e depașită, are roti mici in 20, foaie de angrenaj simpla cu 52dinti și Pinion mic de 22 Dinți fara viteze suplimentare dar este in top 10 al preferintelor mele, grea și totuși am pedalat in dușmănie vreo 50ture de Arena Naționala- Fostul stadion 23August. La un moment dat am luat luat mainile de pe ghidon ca o pauza in dreptul treptelor de la "A" cu o mica clipa de visare, real sau ireal cu mainile in aer privind cerul dar lasand imaginatia sa-si faca in voie: Pe bicicleta la distanta am crezut ca nu văd bine.......in general femeile după o anumită vârsta de la distanta privite par exact ca in tinerețe, la fel de frumoase ; nu era cazul sa ma bag in vorba aiurea dar EA era...... și iarasi in fata tribunei "A" am aruncat bicicleta pe jos exact cum o aruncam acum 31 ani și am așteptat pe trepte sa treacă, ca sa reconfirm identitatea. Zâmbeam ca viața e plină de surprize, fiecare cu viața lui, ea crescuse mai înaltă ca mine cu puțin in plus vreo 3cm, acum 31ani știindu-mi complexul ma tachina, aparent la un moment dat prin 1991 îl preferase pe un amic de al meu mai "valoros" și mai înalt sau poate mai talentat, atunci am invatat eu prima oara ca exista si un stil nou ce te salveaza din situatiile fara iesire: Bufoneria......Neimportant acum și azi. Vorbea la telefon având căștile in urechi și aproape ca s-a împiedicat voit de bicicleta mea. -Tot cu rabla asta ești? Este clar și dovedit in scris pe baza de semnatura olografica ca femeile plătesc polițe grele și după 50ani........Nu e scopul meu sa reînviu un foc de tabăra stins, am stat doar spate in spate sa ne încălzim ca-n acei ani nebuni când nici nu am făcut schimb de nume și telefoane fixe pe acasă deținute de părinții nostrii, timp de 1an dar ne reîntâlneam sau nu cu emoție la ora 19.00 seara de seara sa dam ture fără sa ținem mâinile pe ghidonul bicicletei. Acum am fost mai realiști am vorbit despre orice dar nimic și viețile noastre neavând nimic in comun nici acum când se presupune ca avem ceva minte: Ne vedem cand ne-om vedea in fiecare zi la ora 21.00 și fără supărare dacă intervine ceva. Sorry dar poate in alta viața, acum e târziu sa ma schimb alături de cineva ce vrea sa fie superioară ca întodeauna pentru ca așa a fost crescută sa vadă de sus oamenii. Se lasa intunericul si frigul, mai aveam de pedalat sau pendulat spre casa, am lasat in urma totul si mi-am urmat drumul mai departe: Am reusit sa inchid doar un alt mister: Insignifiant cum zicea si ea acum 31ani.
Dar stii ceva? Nu ma ascund sa zic dar ai fost prima mea pasiune adevarata inconjurata in mister in acea vara si acel an plin de mister: 1988 , doream si speram sa te reintalnesc desi la inceput nici numele nu ti-l stiam. A fost frumos si a meritat inzecit tot ce s-a petrecut; acum daca stau sa recunosc adevarul, nu a fost nimic concret, eu am fost baiatul ce a placut o fata tare dificila si complexa in copilarie, a descoperit prima oara ca merita sa te zbati in a-i intra in gratii. Am devenit mai bun cu fiecare experienta dobandita, m-am mai gandit ce drum a urmat in viata, sa nu ma ascund si avantajul meu este ca pot face in scris din orice insucces un succes vandabil, pentru ca asta este, sunt scriitor acum si repar cu placere pagini uitate. 
M-am intalnit cu prietenul pardon amicul din copilarie pe care l-am urat atatia ani ca-l preferase EA sau asa am trait cu impresia legat de alegerea EI, prin 2019 in octombrie la un interviu si eu eram pe post de candidat la un post oarecare pentru care oricum eram supracalificat dar am avut la final un moment in care am sters tot cu buretele si anume, seful lor cel mare l-a intrebat: Il cunosti pe acest om? -De 41ani.....adica din clasa I a raspuns amicul. La plecare am fost eu in stare sa zic ceva mai mult: Imi cer scuze ca nu ne-am vorbit aproape 28ani dar asta a fost. M-am simtit mai bine pentru ca am avut capacitatea de a-mi cere scuze pentru ceva ce oricum se pierduse in negura timplui.
Si amicul a dat un raspuns de consemnat......Te asigur ca nu a meritat.
       
Dacă v-a plăcut pastila de ras, mai găsim și altele din anii 80 când nu se inventase termenul de expirare și valabilitate al produselor perisabile și nereturnabile la fabrica masi.....Dar cred ca acum daca mi-a venit mintea la cap, ma gandesc ca si eu am fost mic si fraier in urma cu asa de multi ani. Am reparat acea bucla temporala de timp? Cine stie! Ce a fost cu adevarat? S-a nascut o poveste pe care va rog sa nu o credeti cu adevarat si conteaza altceva: Sa fim mai buni si concilianti uneori. 
Ps. Stiu ca ai citit povestea, de aceea am si corectat anumite pasaje azi si acum!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Pantalonii lui Haplea

Arta de a merge mai departe

Cainele ce a baut prea multa cafea!