Smurf Criminal-"Go Ahead Make My Day." sau ziua in care nu am devenit un proscris





Smurf Criminal-"Go Ahead Make My Day." sau ziua in care nu am devenit un proscris
Este clar dovedit ca angajatorii cand pun intrebarea idioata: Cum te vezi peste 5 ani, vor sa vada loialitatea preintervievatului de a ramane pe postul oferit. Dar ce te faci cand potentialul angajat a citit o carte mai buna decat ce au facut ei la scoala prin unitati private de invatamant acreditate cu greu la stat dupa Revolutie in profile de Resurse Umane asa zisele HR la fara frecventa contra unei taxe.Asa ca intervievatul pune intrebarea: De ce este postul liber si de ce a plecat persoana dinainte?Bineinteles ca urmeaza o inoculare gen asa zisa Teorema a Ciupercii adica esti tinut la intuneric si hranit cu rahat in ochi.
Dar cum procedezi cand esti intrebat cum ai intampinat ziua cand ai implinit de 40ani ca barbat?Si nu numai atat ce ai facut in acea zi?Am pus singura intrebare pertinenta: sa mint sau sa spun adevarul?Si raspunsul a fost sa ma gandesc la scenariul cel mai frumos......."Go Ahead Make My Day."
Dimineata a inceput pentru mine la 7.30, am deschis laptopul si am citit sarcinile trasate prin numerotare, terenul lipsind din acea zi fatidica, am salvat sarcina ca de obicei intr-un folder special creat pentru fiecare zi si am citit urmatorul mesaj: S-a decis sa fiti convocat disciplinar in sala de instruire practica la ora 9.00, credeam ca numai eu sunt dar am numarat prin metoda patrulaterului de siruri de scune si mese 28 de persoane, practic ma linistisem ca era clar in solidar sa eutanasiezi atatia oameni intr-o sala asa de mare doar cu Zyklon B aveai sanse de reusita garantata. Asteptarea a fost teatrala, aveam de ales de a fi redistribuiti la alte departamente pe alte functii sau disponibilizarea imediata prin demisie.Asta era rezultatul unor decizii politice ce a afectat tara in ultimii ani in institutiile de stat tributare numirilor politice.Un coleg de la Brasov s-a ridicat si a intrebat ce se intampla daca avem credite, neveste insarcinate si alte obligatii. Raspunsul a fost dezarmant: Taci in pixul meu, vrei sa te arunc pe fereasta afara. Ordinul se executa, nu se comenteaza, am iesit cuminte la final, m-am dus la masina parcata legal in parcarea stabilimentului, am ridicat capacul de protectie peste rezerva masinii, am scos doua ciocane cumparate din Dedeman cu eticheta inca pe ele, doua surubelnite destul de lungi de la Stanley si o rola adeziva destul de groasa uitata multa vreme de al carui scop nu eram hotarat, chiar aveam un plan simplu in cap, sa-i ucid pe vinovat, peretii fiind de rigips puteam trece dintr-o incapere in alta prin lovire iar la final sa ajung la masina nu mai aveam decat un geam ce-l spargeam cu varful ascutit. Dar a venit un email in timp ce asteptam la rand discutia nominala de despartire si l-am deschis, constatand ca daca si pot concretiza la imprimanta o decizie mai veche cu ultima voi fi mult mai bogat cu 11salarii compensatorii. Asa ca am intrat in birou printre ultimii cu hartiile pregatite deja si le-am pus pe biroul marelui Leu Paraleu, apoi l-am intrebat cu nesimtire cand iau banii?Cred ca a fost cea mai scurta intrevedere, dar un om pregatit si instruit poate transforma o situatie de criza in avantaj personal.
Evident ca am primit la finalul a fix 10zile banii in cont.
Sa nu lasam deciziile gresite sa ne influenteze viata daca suntem stapani pe situatie.
Raspunsul meu poate fi tratat ca o fictiune la "Go Ahead Make My Day."

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Pantalonii lui Haplea

Arta de a merge mai departe

Cainele ce a baut prea multa cafea!