Impresii despre remorcherul vintage Magirus Deutz 262D 6x6

Astăzi am reincercat o fiară extrem de fioroasa: Remorcherul Magirus Deutz 232D 6x6 cu al sau motor noneuro de 8 cilindri. Senzatia este unica in viata, o aparență lipsită de viata si suflare, un post de conducere extrem de spartan și o banală cheie de contact vintage, clasica. O rotesti și nu se intampla nimic, doar bordul cu becuri clasice incandescente ar da oarecare semn de viata dar atat. Apoi un buton în bord începe să tiuie spargandu-ti timpanele să te avertizeze că trebuie să apeși cu calcaiul piciorului drept în podea unde se presupune că există ceva ce acționează demarorul.In rest un sunet înfiorător de metal greu antrenat și totuși nimic. Pauza de revenire și manometrele de presiune ulei indică o oarecare presiune iarăși acțiunea reluată dar cu un oarecare succes, toata fiara se frământă la cei peste 18000cmc adica echivalentul a 18litri sau 18motoare de 1.0Litri de VW sau altceva. Mai incercam odata, publicul alăturat format din mecanici de autobuze plini de ulei este doar indiferent în genul: Haideți domnu Inginer ca porneste dar mai greu. Încă odată apas pe starter cu calcaiul drept dar ajutat și de un mecanic cocoțat pe jumătate intrat in motor cu un spray de aerosoli pentru pornire pulverizat în galeria de admisie pe direct. In acel moment am simtit ca fiara prinde viata si cu un sunet gros însoțit de mult fum negru și ronatait a inceput sa vibreze din toate încheieturile. Am simtit ca totul se rezuma la o pereche de scaune și un motor uriaș adormit și trezit din infernul lui Dante. Am mai așteptat să avem presiune de 8bari în instalația pneumatica și nici nu era greu să înțelegi că fiara prinde viata cuplata în gama jos de viteze numai după clapeta selectorului gama sus/gama jos/mediu pufaind aerul. Selecția din cele 36viteze nu este asa de grea în fapt, atâta timp cât e gol remorcherul se poate pleca cu o treaptă superioară cifrei 12, doar cât să meargă lejer alături de tine la pas pe greu. Nu este decât o experiență reluată pentru un șofer profesionist ca mine dar să privești ca motorul are 300rotatii pe minut in gol și turometrul este în zona roșie cu gradatie până la 2000rpm chiar este interesant. Asta a fost experienta de azi și mai vor fi.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Pantalonii lui Haplea

Arta de a merge mai departe

Cainele ce a baut prea multa cafea!