Regulile nescrise ale inspectorului Specialist Contatare Daune

Daca la nivelul anului 2008 criza economica era poate peste Ocean din cauza unor speculatii nefericite si prost inspirate ale unor societati de plasament la nivelul anului 2012 constatam ca a lovit in piata asigurarilor auto din Romania mai rau decit se crede, aruncand si personal super calificat si fidel in strada cu o reactie tipic haina-capitalista.
Romanul concepe autoturismul ca pe un membru al familiei pentru care cotizeaza lunar contributii financiare ca si la intretinere si chirie.
Din nefericire societatile de asigurare nu concep asa, in randul personalului care deserveste daunele a aparut o mentalitate de turma dupa cum urmeaza in regulile mai jos enumerate.
Ghidul Inspectorului De Dauna din Romania.

1

Regulile nescrise ale inspectorului de dauna:

1.)Pagubitul nu are in cap decit 2 lucruri:plingerea sau reclamatia si se da drept ruda de gradul I cu inspectorul de dauna numai sa-l prinda la telefon.

2.)Pagubitul este insetat de singe atunci cind tipa la ghiseu si vede multa intelegere si bunavointa.

3.)Indiferent cum se comporta pagubitul primeste ceea ce i se cuvine cu virf si indesat.

4.)Toate lucrurile trebuie zise Exact de la inceput la constatare sa evaluam situatia exact.

5.)Suferinta pagubitului trebuie amplificata mecanic la fiecare dauna.

6.)Referitor la constatare totul nu se rezuma decit o negociere la fata locului cu nerusinare.

7.)Un fapt este evident ca dupa finalizarea dosarului pagubitul nu-si va boteza copilul cu numele tau si nu te va pune in capul mesei de ziua fiicei lui.

8.)Pagubitul este asemeni cainelui daca iti simte teama sau ezitarea te musca de picior.

9.)In ochii pagubitului oamenii nu se impart decit in doua categorii:Directorul si terti fara personalitate.



2

10.)Regia proprie este “futere pe fata”, plata in anticipatie spune singura: scandal anticipat

11.)In visele onirice ale personalului de service nu exista decit “daune totale reparabile”.

12.)La Constatarile pe teren Personalul de service asmute Clientul de la constatarea initiala in Service asupra Inspectorului raportand cazuri de despagubiri imaginare neplatite de societatea de unde provine Inspectorul, iar cand sunt luati la intrebari Concrete si la Obiect adevarul distorsioneaza numele unei alte societati sau Folclorul Daunelor Neincasate.

13.)Folclorul Daunelor Neincasate este cel mai nociv mod de publicitate pentru o societate de Asigurare deoarece asigura cotatia reala in piata unitatilor de Service.

14.)Un director cu personalitate tipa intotdeauna la inspector de fata cu pagubitul.

15.)Ultima decizie o ia tot inspectorul de daune adica omul nu primeste ceea ce a avut initial adica ceva imaterial.

16.)Un inspector nou intotdeauna se caleste in focul luptei la “ghiseul de relatii cu publicul”



3

17.)Apa trece si erodeaza muntele, fierul se corodeaza in apa si inspectorul de daune se oteleste dupa fiecare constatare.

18.)Memoria inspectorului este de scurta durata, memoria pagubitului este neimportanta.

19.)Inspectorul de daune pentru societatea de asigurari este ca sobolanul adica roade fundul corabiei de lemn pina aceasta din urma se scufunda si apoi pluteste pe resturi pina gaseste alta corabie si o ia de la capat.Intotdeauna se gaseste o noua firma de asigurari sau o filiala proaspat deschisa.

20.)Manualul Inchizitorului este o palida evocare a unor vremuri apuse spre deosebire de gindurile directorilor din Centrala unei Societati de Asigurare

21.)Catalogul pacatelor si al viciilor omenesti se afla intotdeauna in biroul serviciilor contabilitate.

22.)Reinstrumentarea unui dosar de dauna in urma unui coleg ce nu mai este printre noi presupune sa gindesti pozitiv; adica gindeste-te la tot ce-mai rau in el.

23.)Dosarul ce-l primesti de la sef sa-l lucrezi in regim de urgenta intotdeauna nu are confirmarea politei de asigurare in el, iar cind o are nu are poze…



4

24.)Sedintele tinute de sef dimineata pe post de inviorare tin loc de cafea, iar cele tinute la sfirsit de program tin  loc de injuraturi.

25.)O sedinta bine inteleasa de angajati nu foloseste la nimic pentru societate deoarece nu s-a retinut nimic.

26.)Spiritul de turma si coeziunea intre angajati se manifesta intotdeana la parasirea cladirii unei societati in pauza de masa.

27.)Pagubitul trimis la constatare de o cunostinta este tratat cu lapte si miere iar cel primit din obligatia sefilor va fi primit cu slugarnicie.

28.)Pretentiile nejustificate ale pagubitului cresc direct proportional cu gradul de implicare materiala depus de acesta fata de inspector.

29.)Munca in daune presupune multe avantaje dar si dezavantaje de care sefii tin intotdeauna sa se afle in zilele premergatoare salariului sau la sedintele cu toata echipa.

30.)Rezistenta fizica a pagubitului se testeaza incepind cu data eliberarii devizului de lucrari pina in ziua eliberarii acceptului de plata iar cea psihica dupa citirea acestuia.



5

31.)Linistea pagubitului trebuie tulburata intotdeauna cu o zi inainte de casierie ca sa tina minte ca nu toate lucrurile in viata sunt usoare.

32.)Sudori reci sau o zi de casierie pentru pagubit iarna este intotdeauna relaxanta pentru acesta din urma.

33.)Gradul de eficienta al unui inspector se masoara intotdeauna in parcare, in rest basme cu eroi fara nume.

34.)Aplicarea fransizei presupune ca asiguratul gaseste si trece singur usa de la intrare fara ca aceasta sa fie intotdeauna deschisa.

35.)Minciunile scrise de asigurati la constatarile cu “A.N” sunt adevaruri spuse intr-o alta dimensiune cosmica.

36.)Polita de asigurare?este un depozit bancar cu dobinda Negativa!

37.)Autovehicol?acel membru al familiei care nu are dreptul la cuvint dar are dreptul la consumul nervilor pe viitor odata cu producerea unui risc asigurat.

38.)Asiguratul?acea persoana imaginara care este convins ca are drepturi materiale pentru despagubiri virtuale generate de riscuri reale.



6

39.)Conditii de asigurare?acea maculatura inutil de pastrat alaturi de originalul politei de asigurare ce oricum nu sunt citite si mai ales insusite de nimeni.

40.)Fraudatorul sau tentativa de frauda?in sfarsit cineva care stie ce vrea de la sistem.

41.)Prietenii de pahar?primii turnatori

42.)Lista cu unitati Service Agreate?nisipuri miscatoare

43.)Intalniri cu alti inspectori de la alte societati de asigurare?false profetii         

44.)Cea mai mica spaga pe care o poti face este dupa ce te-ai angajat la:”Pomul Laudat” iar Cea mai mare spaga pe care o faci este intotdeauna dupa ce ti-ai scris demisia si esti in preaviz.

45.)Colegul “Binevoitor” de schimb intotdeauna te paraste sefului iar cand nu o face se invoieste subit la sfarsitul programului cu 1/2ora, iar cel mai “Sincer” este cel care te-a turnat de cele mai multe ori.

46.)Cel mai batrin Coleg nu este niciodata cel mai experimentat deoarece a ramas in urma cu tehnica deci trebuie inlocuit, este mai degraba un balast pentru toti cei din jurul pentru ca are mustrari de constiinta inutile.



7

47.)Legende Vii si Basme despre Eroi aflati printre noi=Acei Bosorogi Cacaciosi inutili consumatori de  oxigen inca printre noi.

48.)Deplasarea pe Teren=O sursa inepuizabila de Profit neimpozabil.

49.)Binele Sucursalei se rasfringe asupra tuturor, in caz de rastriste se cauta “Tapi Ispasitori”.

50.)Intotdeauna este Bine sa Fi al Treilea din Grupa de X+4 deoarece Primul ia toate in Fata iar Ultimul le ia in Dos, asa cum se confirma si regula ca primul poate fi si ultimul.Iar ironia este ca al Doilea intotdeauna va ramine in umbra primului.

51.)Inspectorul Incompetent si nesigur de el nu are nevoie de supraveghere, singur se simte supravegheat...

52.)Inspectorul Precaut este aidoma Gandacului de Balegar care munceste facind Bani din Rahaturile Celorlalti.

53.)In cadrul unei Sucursale Atentia Inspectorului trebuie sa fie maxima, cordiala si joviala cu Doamna Contabila Sefa deoarece prin natura meseriei sale este cea mai mare Precupeata de Suflete, altfel dosarele sale stau aidoma unui Pelerin la Zidul Plingerii asteptand ziua minunii ceresti si implicit a platii.

8

54.)De asemenea singurul razboi in care Inspectorul trebuie sa fie neutru este acela in care Ganditorul(seful   asigurarilor) se   confrunta cu Planificatorul(seful daunelor) dat fiind realitatea crunta ca-n astfel de razboaie nu se iau prizonieri.

55.)Singura certitudine in rezolvarea unei probleme neesentiale de Management este mintea inchisa a sefului atunci cand vine solutia din partea Inspectorului si intotdeauna vine solutia salvatoare cu replica:M-am saturat sa va tin partea parca sunteti o adunatura de Idioti!

56.)Gandesti, deci esti periculos pentru Societate,  cenzureaza-ti opiniile la sedintele de personal si resurse umane.

57.)Singura realizare proprie si garantata pe termen lung din partea Pagubitului este Paguba pe care el o creeaza societatii, si aici intotdeauna trebuie subliniat rolul Inspectorului care-i va readuce in vedere ca a gresit Amiabilul sau a completat gresit Cererea de Despagubire.

58.)Managerierea unei daune din partea Inspectorului duce periculos de mult apropierea Pagubitului de victoria finala si de loviturile promise la 11metri, din pacate nu exista o anume vitrina identificata plina cu trofee.
                                               9

59.)Cel mai periculos coleg este Betivul deoarece acesta bea cu toata echipa si te vinde Primului Ofertant desi acesta nu e obligatoriu Coechipier.Nici el nu stie de ce te vinde dar certitudinea este ca deja a facut-o.

60.)Relatia Inspectorului cu o terta colega este de rau augur deoarece la un anumit moment il vinde la Pret Redus mai putin decit pretul luat de Betiv...

61.)Nu toate lucrurile se impart dupa principiul egalitatii, mai degraba se impart dupa regula Competentei la semnat.

62.)Iar de asemenea regula Impartirii echitabile se aplica la furnicute sau in cazul unor sisteme socialiste, in cazul Daunelor se aplica sisteme comuniste.

63.)Nu exista Fratia Inspectorilor exista doar Concurenta Inspectorilor....

64.)Regula:Azi esti, maiine nu mai esti se poate parafraza: Azi esti, maiine nu mai esti dar te ard poimaine asa ca fereste-ti spatele oricum.

65.)Axioma nedemonstrabila: Intotdeauna masina foarte scumpa beneficiaza de Amiabilul celei ieftine si se repara la Reprezentanta cea mai scumpa, exceptiile nu confirma regula.



10

66.)Niciodata nu a putut fi demonstrata Fapta savarsita cu Intentie a Asiguratului dar cu certitudine s-a dovedit a fi Probata tehnic. Dosarul de dauna este singura si unica dovada vie a acestei realizari.

67.)Intotdeauna la o sedinta a Inspectorilor de Daune numarul de Capete nu este direct sau indirect proportional cu numarul de picioare intrat in sala, rezultatul dezamageste dar invariant da cu virgula; numarul de suturi in cur nu se contabilizeaza initial.

68.)Pagubitul ce genereaza cel mai mare scandal in sala de Constatari reclama cea mai mica avarie in fapt raportat la multimea de ascultatori si intotdeauna are minim un act lipsa.scandalul compenseaza lipsa de vigoare si barbatie; in schimb pentru cei bine pregatiti Logistic numai timpul este un impediment, acestia  transforma Dosarul de Dauna o investitie...in care investesc bani si avocati....

69.)Oaia este angajatul ideal, de aceea locul ei nu este in cadrul Serviciului Daune, in schimb Capra isi etaleaza zilnic doza de coleric printre noi obosind factorul insarcinat de conducere sa conduca.

70.)Asa cum starea vremii duce la incadrarea starii de intretinere a autoturismului vizionat la constatare si nota de constatare este un concurs intre confruntarea starii vointelor pagubitului si a Inspectorului.
                                              11

71.)In incercarea de Dovedire a Adevarului Personal si Incorect fata de Societate, Pagubitul Minte cu nerusinare si Fuge la A.S.F. sau  face Obscure Petitii la Conducerea Societatii invariant afirmand ca asa l-a sfatuit inspectorul la constatarea initiala dar cand i se spune ca a fost inregistrat ce a zis devine brusc:Amnezic. In schimb acele Petitii nefondate intotdeauna sunt tratate cu foarte multa atentie de conducere sau la sedintele de Instruire de Personal ca numar concret in graficul de cazuri reclamate.

72.)Orice petitie scrisa de Pagubit si adresata Conducerii Unitatii in sensul ca a motivat inspectorul de dauna financiar sa-i acorde o mai buna si Obiectiva atentie are intotdeauna acelasi Explicatie logica: Informatia Costa: orice munca presupune o bonificatie.

73.)Nu exista un bun Samaritean sau un sfat dezinteresat la Constatare, exista doar o autoajutorare motivata reciproca, dar viceversa neadevarata cand vine din partea pagubitului.

74.)Gradul de Profesionalism al Inspectorului de Daune reiese intotdeauna in timpul Sedintelor de Instruire Profesionala, cel mai competent tace din gura si se abtina sa ia cuvantul indicand o stapinire de sine, iar incompetentul ia cuvantul fara sa fie invitat si vorbeste fara fond despre intamplarile sale profesionale, oricum inutile de altfel pentru experienta Entitatii Colective.De obicei sefii se abtin sa spuna:Taci ca esti prost si motiveaza:Alte discutii mai sunt in sala?     

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Pantalonii lui Haplea

Arta de a merge mai departe

Cainele ce a baut prea multa cafea!